Nog maar 2 maanden! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu Nog maar 2 maanden! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 maanden!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

20 Mei 2018 | Curaçao, Willemstad

Het blijft maar mislukken om vaker mijn ervaringen te delen, dus dit wordt weer een lange denk ik!

In de week na Shete Boka van mijn vorige verhaal, ben ik op de zondag naar het Sea Aquarium geweest. Van onze lerares Papiaments kregen we gratis kaartjes dus konden we hier eens langs gaan. Maar goed, ik ben gewoon niet zo’n dierenvriend zoals vast wel al naar voren gekomen is, dus had ik het alweer snel gezien.

De week hierna loop ik 4 dagen stage (in plaats van 3) en mis ik mijn vrije dinsdag. Op dinsdagavond gaan we met z’n 8en uiteten bij Hemingway, aan het strand. En terwijl ik een hapje van mijn ossenhaas neem zie IK natuurlijk weer iets bewegen op de stoel van Romy. HUGE kakkerlak-alert. Waarom gebeuren deze dieren-dingen altijd bij mij?

En dan de woensdag. De woensdag was hier ELLENDE. Het was namelijk een dag met alleen maar stromende regen. Ik moest toch met de auto weg, en wat je dan tegenkomt is echt niet leuk haha. De wegen veranderen letterlijk in rivieren en er dreef zelfs een kliko over de weg, best gevaarlijk denk ik zo.. Ook rijden er mensen over de weg waarvan de ruitenwissers het niet doen en die vervolgens midden op een kruising hun ruiten gaan schoonmaken, erg fijn.

Op vrijdag doen we ’s avonds gezellig een drankje bij Madero, op zaterdag gaan we uiteten bij Mundo Bizarro en op zondag bezoeken we Grote Knip. Grote Knip is een bekend strand, maar ik vond het niet heel bijzonder als ik het vergelijk met de andere stranden die ik tot nu toe al gezien heb!

De week hierna loop ik weer 4 dagen stage in plaats van 3 en zijn ook de ouders van Imke om bezoek. Met hen ben ik op maandagavond ook gaan uiteten.

En op dinsdag was het zover, om 14:00 uur de afspraak bij Byron, de bekendste tatoeëerder op het eiland hier. Mijn eerste tattoeage is een feit! Dat is de komende 10 dagen even niet met mijn arm in het water en in de zon helaas!

Op vrijdag is het hier natuurlijk ook koningsdag. Om 7 uur gaat mijn wekker en we gaan al vroeg naar Punda, aangezien we gehoord hebben dat je echt op tijd moet zijn wil je nog een parkeerplek hebben. En om 7 uur ’s ochtends was het al heel druk! We zijn wat langs de kraampjes gelopen en het lijkt eigenlijk heel erg op hoe het in Nederland gedaan wordt. Om half 10 ga ik met Imke en haar ouders naar Playa Lagun, weer heerlijk aan het strand gelegen en geluncht!

Het weekend bestaat uit nog een keer winkelen in Punda, wat op zijn kop stond doordat er een hele grote boot binnen zou komen en letterlijk heel de kade vol stond om naar deze boot te kijken, en Mambo Beach. Op zondag ben ik in de avond met Romy, Felicia en Aniek gaan uiteten bij Karakter, waar we overigens nu wel in een keer kwamen zonder rondjes te rijden!

Op de dinsdag hierna is het de dag van de Arbeid, wat hier een vrije dag is. Op deze dag gaan we dan ook met een aantal naar Kokomo-beach. Een leuk strand met leuke schommels in het water haha. Met Luna en Aniek blijf ik langer en willen we daarna nog een wandeling uitproberen die we aangegeven zien staan. Geen idee hoe lang het zou gaan duren, maar we gingen er voor, ook al was het al 5 uur geweest. Lopen en lopen en lopen, er kwam maar geen einde aan. De takken gingen over in cactussen en het werd ook steeds lastiger om niet je nek te breken tijdens deze tocht. En dan erbij te bedenken dat we van het strand af kwamen en dus op slippers over de rotsen en door de cactussen liepen. Een aantal keer gestopt om de doorns uit mijn zolen te trekken, maar oké, enkele mooie uitzichten rijker. Toch lijkt het ons, zo verstandig als we zijn, toch slimmer om om half 7 toch maar om te draaien, gezien het begon te schemeren en we ook nog terug moesten. Net als het donker begint te worden komen we terug bij de auto, dus precies op tijd! Vrijdag gaan we nog een poging wagen ;).

En op de vrijdag doen we de wandeling helemaal! Op een gegeven moment komen we bij een rotswand waar we toch even moeten nadenken hoe we daar naar beneden gaan komen, maar zonder botbreuken komen we beneden. Bij de flamingo’s eindigen we en zoeken we een weg op waarover we terug kunnen lopen. Oververhit en zonder water meer over lopen we terug en op dat moment komt er een vrouw in een leuk geverfd jeepje langs die ons wel even weg wil brengen, super fijn!
In de middag naar Blue Bay, een strand op een resort, ook heerlijk weer aan het strand gelegen!

Op zaterdag ga ik in de avond met Felicia en Imke uiteten bij Fuego en op zondag is het een dagje niks doen, ook heel fijn.

Dinsdag heb ik een brief in de brievenbus met het bericht dat er een pakket is bezorgd voor mij bij het postkantoor. Geen idee wat ik moest verwachten, dus een leuke verrassing toen ik post had van papa, mama en Pim!

De dag erna, op woensdag, hebben we tickets geboekt naar Aruba. Mijn laatste weekje van huis ga ik doorbrengen op Aruba!

Op donderdag willen we wel naar het strand, maar hebben we geen idee welke, dus besluiten we (Romy, Aniek, Imke en ik) om maar te gaan rijden en te zien waar we uitkwamen. Uiteindelijk zijn we naar Playa Jeremi gegaan, een natuurstrand. Leuk om even te liggen, maar er is echt letterlijk niks, dus zijn we daarna doorgereden naar Playa Kalki. Even gesnorkeld, maar Imke raakte helaas vuurkoraal dus zijn we maar kort gebleven en snel naar de apotheek doorgereden voor een zalfje.

En op de vrijdag was het weer zo ver hoor. Mijn dierenperikelen houden maar niet op. Denk je rustig op een terrasje te zitten, vliegt er ineens een duif tegen je aan. Hij zou toch echt beter moeten weten.

Het weekend wordt opgevuld met een dagje Porto Marie en Mambo Beach. En ja hoor, op Mambo Beach was het weer raak. Lig ik lekker te slapen, met mijn vingers een klein beetje over de rand van mijn bedje, bijt er een leguaan in mijn vinger. Ook hij had beter moeten weten…

Ik loop natuurlijk ook gewoon stage hier hoor en daar gaat het nog steeds allemaal heel erg goed! Ik bezoek sinds kort zelfstandig scholen om hier te praten over kinderen, dus dat is super leuk! Ook pas ik soms op op de kleinkinderen van Inge, dus ook dat is een leuke afwisseling haha.

Tot de volgende weer! Ik ga niet meer beloven dat ik voortaan sneller een verhaaltje zal schrijven haha.

• 21 Mei 2018 - 22:51

Mama:

Leuk leuk leuk!!!!
    Over 3 weken gaan we met je meegenieten

• 23 Mei 2018 - 09:11

Monique:

Leuk verhaal weer Marlijn! En de dieren daar vinden jou ook tof!
    Blijf nog lekker genieten! Binnenkort met Sjo en Bertje.

• 29 Mei 2018 - 07:03

Jeroen:

Yo Marileine, heerlijk om te lezen. En qua dieren, ik wist niet dat je ze zo leuk vindt

• 29 Mei 2018 - 07:05

... ik was nog niet klaar. Succes en plezier nog de komende welen, geniet ook samen met je ouders, en dan heerlijke afsluiting op Aruba. Grt, Jeroen