Alweer bijna 5 weken hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu Alweer bijna 5 weken hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 5 weken hier!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

17 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Waar was ik gebleven? Het is alweer even geleden dat ik een update heb geschreven over mijn avonturen, maar dat lijkt me een goed teken!

Ik heb ontzettend veel zin in mijn 2e stageweek! En ik kan gelukkig al veel actiever zijn, ik mag kinderen overnemen en doen hoe ik denk dat het goed is. En waarbij ik denk dat het de basis is in het omgaan met kinderen met autisme, staan Inge en de andere stagiaire ervan versteld hoe rustig en geduldig ik kan blijven. Dat is toch wel een verschil denk ik, terwijl iedereen toch begrijpt hoe belangrijk dat is zou ik zeggen? In de middag maak ik kennis met een meisje waarvoor ik een cognitieve gedragstherapie op ga zetten. Een uitdaging, maar ik heb er heel veel zin in! De 2e week is dus meteen al actief en bezig begonnen, fijn!

Op dinsdag heb ik altijd vrij, en daar geniet ik echt super erg van. Op maandag is altijd een erg lange dag waardoor het echt relaxed is om de dag erop vrij te zijn. Een hele dag lekker bij het zwembad gelegen, ik mag niet klagen denk ik zo.

De 2 dagen erna heb ik weer stage, en ik kan veel doen en hoef me niet te vervelen. Dat is fijn! Op de donderdag zit ik iedere ochtend alleen op het kantoor te werken. Helemaal niet erg, maar als ik iets over het dak hoor schuiven vraag ik me toch een keer extra af op het hek en de deur wel goed op slot zitten. Gelukkig is dat zo en ben ik blij als Inge thuiskomt. Blijkbaar is het een grote leguaan die hier op het dak zit, lekker dan… ’s Middags komt er een kindje dat Papiaments spreekt. Ik vind het nog lastig om het te durven spreken, terwijl ik wel weet wat ik wil zeggen. Maar wanneer ik alleen met hem ben gaat het me toch goed af en begrijpt hij mij goed! De ervaringen die ik opdoe tijdens stage en met Inge zijn gelukkig tot nu toe allemaal zo positief!

In het weekend hebben we niet heel veel bijzonders gedaan, behalve wat winkeltjes bezocht, gebarbecued met alle mensen van de appartementen hier en spontaan uitgegeten in Punda.

Waar in Nederland de kennismaking met kinderen tot het totaal overnemen van sessies best lang zou kunnen duren gaat dat hier erg snel en kan dat ook allemaal. In mijn derde stageweek zit ik dan ook veel alleen met kinderen en bereid ik de sessies zelf voor. Erg interessant en leerzaam!

Op woensdag maken we kennis met onze supervisor die onze supervisie-bijeenkomsten gaat begeleiden op de universiteit van Curacao. Volgens mij een vriendelijke man, en interessant om te zien hoe hier de klaslokalen eruitzien. Stoelpoten op tegels kan ik namelijk afraden, na een halfuur ben je doof en heb je hoofdpijn.

Op donderdag krijgen Inge en ik veel gedaan en werken we hard aan behandelplannen en dossiers (dat loopt namelijk allemaal nog een beetje achter en er moet het een en ander ingehaald worden). Na ons harde werken neemt ze me mee uit lunchen bij een sushi-restaurant, en daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk!

In het weekend hebben we een snackbar hier in de buurt ontdekt waar ze hele lekkere frietjes en frikandellen hebben! Dat kan niet missen natuurlijk. Onderweg komen we een kudde geiten tegen op straat en crossen we in de auto om te vluchten voor een zwerver met zijn broek op half 11, maar verder ging alles prima.

Dit weekend is ook echt mijn verbrand-weekend, wat een feest weer. Ook gaan we met iedereen naar Madero naar een strandfeestje. Op de terugweg verdwalen Imke en ik en komen we in een buurt terecht waar je toch liever niet terecht zou komen. ‘Blijven rijden Marlijn, blijven rijden’. Nog nooit zo blij geweest dat ik een punt van herkenning zag op straat ;).
Op zondag ga ik samen met Romy, Aniek en Simone naar Playa Lagun, een heel leuk strandje 40 kilometer rijden. Het staat bekend om de vele leguanen, dus ik kan niet achterblijven om deze even te aaien. Ook heb ik vandaag voor het eerst gesnorkeld. Ik ben nogal een schijterd wat betreft dieren, dus Aniek moest voorop om voor mij de 100en vissen weg te jagen die vooraan in de zee lagen (ze waren ook maar liefst 2 cm).

Alweer de 4e stageweek! Alles loopt steeds meer op rolletjes (voor zover het dat nog niet deed). Inge nodigt mij uit om een keer met haar te gaan kamperen op een eilandje tegenover haar huis in Jan Sofat. Ze wil er dan gaan barbecueën en stelt voor dat ik iedereen meeneem die ik wil, op haar kosten. Echt een heel leuk idee! Natuurlijk gaan we dit een keertje doen!

En dan is het alweer weekend en ben ik hier zondag 5 weken. Niet normaaaal!

Dit was de update dan alweer tot nu toe! Ik zal proberen om vanaf hier wat warmte naar jullie te sturen, want volgens mij kunnen jullie dat wel gebruiken.

Te otro biaha ku Dios ke!

  • 17 Maart 2018 - 19:47

    Tante Mo:

    He Marlijn,

    Wat een mooie reis en veel belevenissen. Je hebt t wel getroffen daar. Lekker genieten en leuk om je verhalen te lezen. En .... De groetjes aan Henk..lekker genieten.

    Kus Tante Mo

  • 17 Maart 2018 - 23:48

    Mama:

    Heerlijk Marlijn

  • 18 Maart 2018 - 00:19

    Mama:

    Wat een belevenissen en ervaringen! Heerlijk hoor!!
    GENIET vooral van al het moois wat op je pad komt.
    En denk aan ons......sneeuw....vrieskou....straffe oostenwind.....brrrrrrrr

  • 21 Maart 2018 - 20:56

    Aria Van Der Wouw:

    Lieve Marlijn .
    Bedankt voor het duidelijke en mooie verslag.
    Ik ben trots op jou,geniet nog maar een paar maanden ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Pas goed op jezelf dikke kus en een knuffel. Oma Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Van februari tot juli 2018 loop ik stage in Curacao! Hier zal ik af en toe mijn avonturen, belevenissen en ervaringen delen met degene die dit leuk vinden om te lezen.

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 5431

Voorgaande reizen:

11 Februari 2018 - 10 Juli 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: