Playa Piskado, Porto Mari & vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu Playa Piskado, Porto Mari & vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlijn Akker - WaarBenJij.nu

Playa Piskado, Porto Mari & vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

12 April 2018 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Mijn stagebegeleidster heeft me verteld dat je naar Playa Piskado moet om schildpadden te kunnen zien, 100% schildpaddengarantie. Daar gaan we dan ook zeker naartoe. Als we aankomen is het echt bloedje bloedje heet, en er is geen schaduw of wind te bekennen. Ook geen bedjes of wc’s trouwens, super fijn. Maar goed, schildpadden moeten we toch gezien hebben. Jammergenoeg komen er stuk voor stuk mensen uit het water die gestoken zijn door kwallen, en gezien ik niet zo’n dierenliefhebber ben, in het water al helemaal niet, sta ik als een schijterd in de branding. Zal ik gaan of niet? Uiteindelijk, na lang zeuren, ben ik toch overgehaald en ga ik toch snorkelen. En inderdaad, ZOVEEL schildpadden gezien! Maar inderdaad ook enkele keren gestoken door kwallen. En het valt best mee, maar het is toch niet super fijn. Op het snorkelen na vond ik het strandje niet super. Het is een vissersstrandje (vandaar de vele schildpadden) dus veel vissenkoppen en zelfs een halve haaienkop zorgen niet voor een super aangename lucht. We besloten dan ook niet hier te blijven en wat te gaan eten bij Playa Forti.

De dag erna willen we toch voor een geslaagde stranddag gaan en gaan we naar Playa Porto Mari. Ook hier heel mooi kunnen snorkelen en heerlijk op het strand gelegen. Natuurlijk niet zonder een mooie verbranding naar huis kunnen gaan.

De week voor mijn vakantie is het op stage al erg rustig, omdat veel kinderen al vakantie hebben.
Op maandag ga ik voor het eerst bootcampen met een aantal anderen. Leuk idee, dat sporten hier hoor, maar ik heb toch wel 4 dagen spierpijn gehad en de trap op en af moeten strompelen. Maar goed, al dat uiteten moet toch een beetje in balans gebracht worden.

Op woensdag heb ik in de middag op stage een verjaardagsfeestje van een kindje. Ouders zouden komen en gebakjes meenemen. Inge en ik hebben de tuin versierd, erg leuk. Om half 3 was het zover, ouders en kind zouden komen, met zijn 3en dus. Maar nee hoor. Ouders, opa’s, oma’s, tantes, ooms, neefjes, nichtjes, iedereen was van de partij. Wij hadden dit natuurlijk niet aan zien komen, maar blijkbaar is dat hier ‘normaal’. En dit was mijn laatste dag voor de vakantie!

Op donderdag gaan we met een aantal naar Mambo Beach naar het strand en ’s avonds uiteten bij Hemingway, een leuke plek aan het water. Een toetje kon er niet meer bij, dus daar gaan we nog een keer voor terug ;).

Vrijdag willen Luna, Simone, Imke en ik naar Pirate Bay gaan, maar onderweg zijn verschillende wegen door de politie afgesloten. We weten niet hoe we er moeten komen, dus rijden we maar terug naar Hemingway, om nu echt de toetjes te proeven. Samen met Luna proef ik 3 toetjes, het ging om de balans hè!

In het weekend gaan we op zaterdag ’s avonds naar Zanzibar waar dan een salsa-bandje is. Na ongeveer een uurtje zijn we er wel klaar mee en gaan we door naar Punda, waar een Blues/Jazz-festival bezig is. Leuk om eens mee te maken!
De dag erna gaan we naar Zest, een strandje op Jan Thiel Beach. Een heerlijke middag op het strand gehad, en in de avond ga ik samen met Romy, Imke en Felicia uiteten bij Karakter. We hebben hier echt HEERLIJK gegeten, zeker een aanrader. De rit ernaartoe was al erg verrassend (‘zouden we er niet allang moeten zijn?’), maar de weg terug leek wel een film. De bewaker van het resort vertelde ons dat het ‘alleen maar rechtdoor was’, dus wij reden alsmaar rechtdoor. Op een gegeven moment hoor ik achter in de auto ‘hé hier is de parkeerplaats weer’. En we hadden een rondje gereden. Oké, opnieuw. En na 20 minuten komen we WEER bij de beruchte parkeerplaats. Zouden we er nog ooit uitkomen? Uiteindelijk komen we erachter dat we toch echt iets fout hebben gedaan (goh, echt?) en blijkt het maar liefst 2 minuten rijden te zijn tot de uitgang, en we waren toch al een halfuur aan het rijden…

Op dinsdag was het zover. Kamperen op een onbewoond eiland in het Spaanse water met mijn stagebegeleidster, haar kleinkinderen, Romy, Luna en Aniek. Met de kajak naar het eiland, en het blijkt niet het onbewoonde eiland te zijn wat we in gedachten hadden, met strand, palmbomen en zee. We moeten op een rots klimmen en tijdens het verkennen van de omgeving komen we cactussen, grassen en kleine struiken tegen. Anders dus dan we verwacht hadden, maar goed, we overleven een nachtje vast wel. ’s Avonds maken we een kampvuur en horen we van alles ritselen. En ja hoor, de eerste muizen/ratten komen tevoorschijn. Gezellig hoor. Ik hoor ze in de nacht ook om ons heen rennen, niet heel comfortabel, maar ik houd het op ‘weer een ervaring rijker’. De volgende dag gaan we op tijd weer naar huis, aangezien we in de middag onze 2e supervisie hebben.

Op donderdag gaan we ’s avonds naar een openluchtbioscoop op het strand bij Cabana. Erg leuk! De film was bijzonder, de popcorn smakeloos en het drinken had geen prik meer, maar het idee was leuk.

De laatste dag van mijn vakantie, zondag, ben ik in de ochtend met Luna, Romy en Aniek naar Shete Boka geweest. Hier kun je op een park rondrijden en verschillende inhammen van de zee zien en in een grot gaan. Wat een kracht zeg, niet normaal. Na 2 en een half uur hadden we het toch wel gehad, waren we oververhit en was het water op en zijn we naar Playa Kalki gereden om hier te gaan lunchen. Daarna zijn we naar huis gegaan en in de avond ben ik weer gaan uiteten in Punda.

Zo, dat was mijn vakantie weer. Ik ga proberen om vaker een updateje te doen, zodat de verhalen niet zo lang worden..!

Liefs!

  • 12 April 2018 - 19:12

    Anja:

    Hoi Marlijn,

    Leuk om weer wat van je te horen (lezen). Klein eiland, maar toch veel te doen, te zien en te beleven. En dat het soms dan anders uitpakt dan verwacht, hoort er bij.

    Na je vakantie natuurlijk weer volop aan de slag. Werk ze en geniet van alles wat er op je pad komt. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Veel liefs.

  • 12 April 2018 - 21:48

    Oma Ria:

    hoi lieve Marlijn.
    Wat een mooi reisverslag en wat zie je veel van de omgeving ook griezelige dingen dat hoort er ook bij.
    Als je weer thuis bent heb je geen schrik meer voor muizen en spinnen.Dit is de reis van je leven op je eigen benen staan geweldig.Nu heb je de smaak te pakken en volgen er nog meer verre reizen wie weet? De helft van je reis zit er op ,geniet nog van alle mooie dingen die je zeker nog tegen komt.
    veel liefs van oma Ria.

  • 12 April 2018 - 22:07

    Ria Van Der Wouw:

    Hoi lieve Marlijn.
    Wat een mooi reisverslag en wat zie je veel van de omgeving ook griezelige dingen dat hoort er bij.
    Als je weer thuis bent heb je geen schrik meer voor muizen en spinnend dit is een reis om nooit te vergeten,op eigen benen staan geweldig.Nu heb je de smaak te pakken en volgen er nog meer verre
    reizen in de toekomst.De helft van je reis zit er op ,geniet nog van alle mooie dingen die je zeker nog
    tegen zult komen.
    Veel liefs oma Ria.xxx

  • 12 April 2018 - 22:10

    Monique :

    Hoi mijn lieve nichtje met.......

    Wat een geweldige ervaringen weer! En je hebt t wel druk met lunchen eten stappen.
    Maar ........ Groot gelijk. Lekker genieten
    En wat betreft al dat ongedierte, je wordt een echte diehard..
    Tot de volgende keer maar weer.
    Leuk om je ervaringen te volgen.

    Je liefste tante

  • 13 April 2018 - 07:23

    Mama:

    Ha liefste dochter van me, wat geweldig om allemaal te lezen wat voor leuke dingen je doet. Mijn God wat heb jij het druk met GENIETEN!!! En wat geef ik je daar een groot gelijk in.
    Super dat je al dit voorwerk doet, dat komt heel erg goed van pas als wij er zijn

  • 13 April 2018 - 16:43

    Oma V D Akker:

    ==hoi marlijn. leuk dat verslag van je vacantie je hebt al veel meegemaakt en gezienf] fijn dat het allemaal geod gaat en het zo leuk is.wij wensen je nog een hele fijne tijd in dat verre land. groetjes van opa en oma

  • 14 April 2018 - 19:55

    Jeroen:

    Ha Marileine, dank je wel voor je verhaal wederom.
    Wauw! Schildpadden zien. Lekker gestoken worden door kwallen. Het ene na het andere topstrand. Kamperen in de rimboe.
    Wat een avontuur.
    Geniet ervan, ik verheug me alweer op het volgende verslag.
    Groetjes, Jeroen

  • 04 Mei 2018 - 23:42

    Monique Oenen:

    Ha lieve Marileine! Ik heb nu eindelijk je verslag gelezen! Ik heb gegriezeld en gelachen!
    Superleuk!
    kusjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Van februari tot juli 2018 loop ik stage in Curacao! Hier zal ik af en toe mijn avonturen, belevenissen en ervaringen delen met degene die dit leuk vinden om te lezen.

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 5412

Voorgaande reizen:

11 Februari 2018 - 10 Juli 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: